Grote clubactie
In september heeft onze vereniging mee gedaan aan de grote clubactie. Gelukkig hebben een groot aantal leden hun best gedaan om de loten van de grote clubactie te verkopen. We hebben meer dan 550 loten verkocht. Een deel van het geld zal worden besteed aan spiegelwanden.
Elyne Everts heeft de meeste loten verkocht, maar liefst 46 loten. Daphne Krul heeft 30 loten verkocht en Judith en Inez Dekker 23 loten. Super gedaan meiden. Zij hebben inmiddels een cadeaubon ontvangen. Alle lotenverkopers en lotenkopers hartelijk bedankt voor het succesvol verlopen van deze actie.

Sinterklaasfeest 2009
Ook dit jaar vonden de Sint en zijn pieten de weg naar de sporthal om samen met ons het sinterklaasfeest te vieren. Om ongeveer 2 uur was Sinterklaas er met 4 pieten. Hij zou met 5 pieten komen, maar eentje was de weg kwijt. Gelukkig kwam deze piet later toch nog.
Het was wel heel vervelend dat 1 van de pieten steeds in slaap viel, op de bank, op de grond, op de valmat. Wat een slaapkop!

De kinderen hebben de Sinterklaas en zijn pieten laten zien wat voor kunsten ze allemaal leren bij juf Antje en juf Natasja. Sinterklaas was behoorlijk onder de indruk.

Zo tegen 3 uur was het natuurlijk tijd voor de cadeautjes, maar waar waren die en waar was de slaappiet gebleven? Toen hoorden we gesnurk uit het toestellenhok. Wie lag daar te slapen en had de cadeautjes bij zich, natuurlijk... de slaappiet!

Nadat iedereen een leuk cadeautje had gekregen, gingen de Sint en pieten er weer vandoor.

De moeders en de meiden van Your Turn willen we hartelijk bedanken voor hun hulp!

Klik hier voor de foto's van het Sinterklaasfeest

Spelmorgen d.d. 21-10-09
Een geslaagde morgen, iets anders kunnen we er niet van maken. Zo'n 65 kinderen en ouders hebben zich vanmorgen vermaakt in de sporthal. Een spannende apekooi of zoek de leeuw, lekker springen en kunsten vertonen op de tumblingbaan, spelletjes voor de kleuters en een echte 6-kamp voor de kinderen vanaf groep 3.
Ouders en leiding bedankt voor jullie hulp!

Zwemmen in Atlantis
Zaterdagmiddag 19 september jl. hebben een aantal meiden en 1 jongen een leuke middag doorgebracht in het zwembad Atlantis. Het was prachtig weer, dus zijn we met elkaar op de fiets naar Oude Pekela gefietst. Daar lekker gezwommen en gespeeld, op het einde nog lekker wat patatjes gegeten. En daarna weer op de fiets naar huis. Al met al een gezellige middag!

Fietstocht d.d. 1-07-09
Woensdagavond 1 juli hebben we onze jaarlijkse fietstocht gehouden. De omstandigheden waren ideaal, een stalende zon en een graad of 25. Met een groep van 14 vrouwen gingen we om 19:00 uur van start vanaf het sportpark. Volop tegen de wind in, richting Oude Schans. Bij de Piekenier hebben we koffie/thee gedronken met een lekker stukje peren- of appelgebak. Een echte aanrader. Daarna zijn we weer op de fiets gestapt door Bellingwolde. Nog even gestopt voor een plaspauze waar mevrouw Homan ons nog trakteerde op een lekkere bonbon. Vevrvolgens zijn we verder gefietst langs de Westerwoldse Aa terug naar Blijham. Helaas hadden we nog een ongelukje, mevrouw Kuiper viel nog van de fiets. Maar het viel gelukkig mee. Met (alleen) wat vervelende/pijnlijke schaafwonden kon ze even later gewoon weer verder fietsen. Tegen 21:30 uur waren we weer terug in Blijham. Ook dit jaar was de fietstocht een mooie afsluiting van het seizoen.

Sportvrouw van Blijham
Zaterdag 13 juni 2009 was de uitreiking van de eerste sportverkiezingen van Blijham. En mevrouw Homan, al jaren lid van onze vereniging, is sportvrouw van Blijham geworden. Van harte gefeliciteerd!!!

Klik hier voor foto's van de sport- en feestweek.

Klik hier voor de foto's van het waterskiën

Uitvoering

Zaterdag 14 maart was het eindelijk zover, na weken repeteren en voorbereidingen van alle leden, leidsters en vrijwilligers werd onze 2-jaarlijkste uitvoering gehouden. Het thema was Theater, een onderwerp waar iedereen zich in uit kon leven. En dat hebben we zeker kunnen zien... mooie dansen, oefeningen en acrobatiek, prachtige kleren en decors, humor en verrassing bij de herengroep!!! En.. we hadden een "echte" spreekstalmeester, Willem van de Sluis. Hij praatte de avond aan elkaar, als de bouwcommissie bezig was de volgende act klaar te zetten.De avond begon dit jaar al om 18:30 uur en na de opening door onze voorzitster Bianca Begema werd 1 van onze vrijwilligers, Priena Mulder in het zonnetje gezet. Zij heeft zich vele jaren ingezet voor de peuter- en kleutergroep en de redactie van de Pegasus en wij vonden dat dat wel wat meer verdiende dan een bloemetje. Priena is nu erelid van onze vereniging.

Na de nieuwe, vrolijke openingsdans van onze leidster José Klooster begon het programma. Alle groepen lieten zich van hun beste kant zien. Al met al kunnen we terugkijken op een geslaagde avond! Alle leden, leidsters en niet te vergeten, vrijwilligers bedankt voor jullie inzet!

Klik hier voor de foto's van de uitvoering.

Spooktocht d.d. 24-01-09
Verslag van de spooktocht komt nog, Jolien, Jalien en Nico maken die nog. Maar de spooktocht was een succes, lekker griezelen, gillen en lachen!!!

Klik hier voor de foto's.