Jongensturnen
Op zaterdag 17 maart 2012 was de 2e Herenwedstrijd District Noord in Hollandscheveld. In de prachtige zaal in Hollandscheveld is het altijd fijn om te turnen en onze jongens Marnick Franken en Dabbe Bouman gingen er dan ook flink tegenaan. Ze begonnen op de brug en daarna volgden vloer en rekstok. Het ging heel goed, Marnick stond na 3 onderdelen op de tweede plaats. Voltige is niet zijn beste onderdeel en daar verloor hij dan ook weer een paar punten op. Dat wist hij weer goed te maken met zijn oefening aan de ringen en op sprong. Tot op het laatst was het heel spannend, maar Marnick wist een derde plaats in de wacht te slepen!
Met een mooie medaille om zijn nek stond hij te glimmen op het podium.

Dabbe deed ook heel goed zijn best. Voor hem is het allemaal nog nieuw, maar hij heeft er veel
plezier in. Er was een sterk deelnemersveld, maar Dabbe is ten opzicht van de 1e wedstrijd toch een plaatsje opgeschoven. Met een voldaan gevoel gingen we terug naar huis. Of Marnick zich nog geplaatst heeft voor de finales met deze mooie derde plaats, moeten we nog even afwachten.

Jessica Franken

Dian Poortman door naar Landelijke turnwedstrijden
Zaterdag 21 januari werden in Heerenveen de provinciale kampioenschappen turnen gehouden. Dian Poortman deed mee in de 2e divisie categorie Pupil 1 niveau 7. De wedstrijd verliep niet helemaal volgens plan hetgeen vervolgens resulteerde in een 6e plaats. Dit was echter genoeg om door te mogen naar de landelijke turnwedstrijden die 10 & 11 maart gehouden worden in Wieringerwerf. Hier kan Dian zich proberen te plaatsen voor de halve finale van het Nederlands Kampioenschap.

1e wedstrijd district Noord
Op zaterdag 28 januari 2012 was de eerste wedstrijd voor de jongens in Sporthal Hunsowhal in 2e Exloërmond. Onze jongens, Dabbe Bouman en Marnick Franken, kwamen beiden uit in Instap Niveau 12. Voor Dabbe was dit de eerste wedstrijd en voor Marnick zijn tweede seizoen. Beiden komen wel dit seizoen voor het eerst uit in Instap niveau 12. Dabbe en Marnick moesten in de tweede wedstrijd starten, maar de eerste wedstrijd liep al bijna een uur uit. Ze begonnen op de brug, toen het rek, toen vloer, voltige, ringen en sprong.
Het was wel duidelijk dat er een heel groot deelnemersveld voor dit niveau was (20 jongens) en het zou dan ook moeilijk zijn om op het podium te komen. Dabbe en Marnick hebben hun wedstrijd keurig geturnd. Marnick heeft een mooie 8e plaats weten te behalen en Dabbe was 19e. Dit is, gezien de grote concurentie, een keurige prestatie.
De eerste stap voor beide jongens is gezet in dit nieuwe niveau, dit kan alleen maar beter worden!
Aly en Tanja dank jullie wel voor de begeleiding.
Jessica Franken