Mooi debuut voor Dian Poortman

Zaterdag 11 december 2010 had Dian Poortman haar eerste turncompetitiewedstrijd van dit seizoen. Ze start dit jaar voor het eerst in de 2e divisie instap nivo 8. Ze moest als allereerste beginnen op de brug. Dit ging niet echt lekker. Dian haar woorden hierover waren: “ mijn armen wilden niet ik was helemaal slap”. Zenuwachtig dus. Na deze oefening ging het stukken beter en wist ze zich van een 20ste plek op te werken naar een 11e plaats. In totaal deden er 28 meisjes mee. Op balk wist Dian zelfs een 5e plek te bezetten. Zowel Dian als haar trainster Tanja Wezeman waren super blij met dit resultaat.

Dit geeft moed voor de 2e turncompetitiewedstrijd 12 februari in Leek. Maar eerst staan de provinciale Kampioenschappen van regio Noord op het programma (Groningen, Friesland en Drenthe). Deze worden 15 januari gehouden in Heerenveen.

Clubkampioenschappen Turnen S.V.Blijham
Zaterdag 13 november werden de clubkampioenschappen turnen gehouden in de sporthal te Blijham. Onder de deskundige leiding van Trainster Tanja Wezeman gingen 22 turners en turnsters de strijd met elkaar aan. Ook deden er een aantal turnsters mee die pas 2 maanden turnen, voor hen was het natuurlijk extra spannend. Helaas konden Malissa Krol en Daphne Krul niet meedoen vanwege een blessure. Al met al was het een geslaagde ochtend en een goede voorbereiding op het wedstrijd seizoen. Iedereen ging naar huis met een welverdiende diploma en de beste 3 ontvingen een medaille.

Jongens 1eJop BakkerInstap niveau 13
2eWouter BoersmaPupil niveau 11
3eJesper KorteBenjamin niveau 13

Meisjes 1eInez DekkerInstap niveau 9
2eDian PoortmanInstap niveau 8
3eMyra RinneMini instap niveau 12

Meisjes 1eMerel KoningJeugd niveau 10
2eNatahlie BleekerPupil 2 niveau 10
3eDanique KorteJeugd pupil 2 niveau 10

Meisjes 1eEline HesselingJunior niveau 5
2eMarieke KroonSenior niveau 6
3eManon PloegerSenior niveau 6

Iedereen van harte gefeliciteerd!

klik hier voor de foto's.

Onderlinge selectiewedstrijden

Op zaterdag 6 juni zijn weer de onderlinge selectie wedstrijden gehouden in DE Meet te Bellingwolde. Deze wedstrijd was bedoeld voor de selectieleden van SVI- Bellingwolde, SVW- Wedde en SVB. Onze selectieleden, die nog maar kort aan turnen doen en nog niet aan echte KNGU wedstrijden hebben meegedaan, konden nu ook meedoen. En zijn nu een hele ervaring rijker! 41 Deelnemers deden mee aan deze wedstrijden en waren verdeeld, qua leeftijd en niveau in 7 groepen. Er waren in totaal 17 medailles te verdelen. SVB heeft in totaal 12 medailles behaald. Een geweldige prestatie!
Goud ging naar: Inez Dekker, Rosan Koning, Yvonne van Puijenbroek, Merel Koning, Jop Bakker en Martijn Leuning. Zilver ging naar: Dian Poortman, Daphne Krul, Eline Hesseling en Jesper Korte. En brons ging naar: Romy Smit en Manon Ploeger.
De wisselbeker ging net als vorig jaar weer naar SV Blijham. Het was een leuke en lange wedstrijd en het was heel fijn dat er van alle drie de verenigingen juryleden waren. We hopen dat we deze wedstrijd volgend jaar weer kunnen organiseren.

Ex-Profvoetballer Martin Drent gaat Turnen bij S.V.Blijham

"Als turnen makkelijk was , heette het voetbal !!!"
Dit was de kreet wat op het t-shirt van Martin Drent (ex-profvoetballer van FC Groningen) stond. Als voetballer heeft hij veel hoogte maar ook diepte punten gekend. Maar als turner alleen maar hoogtepunten. Tijdens de training van zowel de heren als dames selectie mocht Martin mee doen en ervaren dat heren turnen een stoere sport is. De verschillende toestellen werden door Martin bezocht en nadat één van onze turners of turnster een oefening hadden voorgedaan werd deze door Martin nagedaan. Mede door het enthousiaste publiek ging hem dit naar behoren af. Martin gaf vooraf aan dat hij toen hij 5 was heeft geturnd maar als gauw bleek dat voetbal een betere keuze was. De gehele training onder leiding van Trainster Tanja Wezeman is gefilmd door een cameraploeg van TV Noord. De uitzending was maandag 3 mei jl. te zien in het programma Sport om Toafel.