13 december Megasportspektakel, De Meet Bellingwolde

Ook dit jaar doen was er weer het megasportspektakel in De Meet te Bellingwolde.
Berber van den Berg gaf een clinic op de balk voor de turnselectie. Zij heeft dit jaar een punt gezet achter haar turncarrière. Berber heeft deel uit gemaakt van het Nederlands Team en heeft dan ook EK’s en WK’s meegedaan. www.berbervandenberg.nl

Jongens S.V.Blijham door naar Districts Finale Turnen
Afgelopen zaterdag 12 april werd in de sporthal van Musselkanaal de 2e turnwedstrijd gehouden in het jongens turnen. Shameer Wijnholds, Wouter Boersma en Jarik Bleeker hebben daar een prima prestatie geleverd.
Zowel Wouter als Jarik zijn doorgedrongen tot de districtsfinale welke op 17 mei in Lemmer wordt gehouden. Tijdens deze finale nemen alle turners van Groningen, Friesland en Drenthe het tegen elkaar op.

Uitslagen wedstrijden jongens niveau 11-17
15 maart jl. hebben de jongens hun eerste wedstrijden geturnd in Hollandscheveld. De jongens hebben heel goed gepresteerd. Als ze zo doorgaan staat een aantal van hen misschien wel in de districtsfinale in Lemmer op 17 mei. In ieder geval hebben ze eerst nog de westrijden van 12 april in Musselkanaal.

Radio/TV Poortman nieuwe kledingsponsor S.V. Blijham
Radio/Tv Poortman uit Oude Pekela is naast bouwonderneming Kuiper kledingsponsor geworden van de mini-instap van de turnselectie. De pakken werden uitgereikt door Rik Poortman, zowel de leiding als de mini-selctie werden in het nieuw gestoken. Wij bedanken de firma Poortman hiervoor.

Wedstrijdnieuws
De eerste wedstrijden zijn gehouden op zaterdag 2 februari in Zuidbroek.
Dit waren wedstrijden voor meisjes/dames NTS niveau 7 t/m 10.
Het waren leuke en sportieve wedstrijden en de meisjes hebben goed gepresteerd olv Tanja Wezeman.

Jammer genoeg hebben deze meisjes dit jaar maar één wedstrijd, omdat er voor deze niveaus door de KNGU dit jaar geen finale wedstrijden zijn uitgeschreven. De meisjes gaan nu trainen voor de clubkampioenschappen op 19 april en de onderlinge gemeentelijke selectie wedstrijden op 24 mei en 14 juni.
De eerstvolgende wedstrijden voor turnsters van SVB zijn op 8 maart in Groningen. Merel Koning, Danique Korte, Nathalie Bleeker en Daphne Krul zullen op deze wedstrijd uitkomen in de categorie: instap niveau 13.
De jongens, Jarik Bleeker, Wouter Boersma en Shameer Wijnholds, hebben hun eerste wedstrijd op 15 maart in Hollandscheveld.

Onderlinge wedstrijden 14 juni in De Meet

Zaterdag 14 juni vond de 2e wedstrijd van de onderlinge selectiewedstrijden tussen de verschillende verenigingen van de gemeente Bellignwedde. Het was weer een gezellige en sportieve morgen en zeker voor herhaling vatbaar.

Onderlinge westrijden 24 mei in de Stelling
Zaterdag 24 mei was de 1e wedstrijd van de onderlinge selectiewedstrijden tussen de verschillende verenigingen van de gemeente Bellingwedde. Het was een gezellige en sportieve morgen. Aan het eind van de morgen werd een tussenstand bekend gemaakt. De punten lagen allemaal dicht bij elkaar. Het belooft nog een spannende dag te worden volgende week zaterdag 14 juni als de 2e wedstrijd plaats vindt in De Meet te bellingwolde.