Dansers S.V.B Bluefire naar het Nederlands Kampioenschap
Zondag 5 juni was de laatste voorronde van de Soneo Dance Challenge. Dit was de laatste mogelijkheid om je te plaatsen voor het Nederlands Kampioenschap die 9 oktober as. gehouden wordt ergens in Nederland.

Voor S.V.B Bluefire was het een leuke en spannende dag met als resultaat:
3e plaats voor SVB Bluefire 1 (6-9 jaar) Categorie Showdance
Beste opkomst was voor SVB Bluefire 2 (10-13 jaar) Categorie Showdance. Zij behaalden in hun categorie de 8ste plaats.
9e plaats voor S.V.Bluefire 3 (14-17 jaar) Categorie Showdance

Aangezien de teams alle 3 de voorrondes hebben meegedaan telt voor het finaleklassement de hoogste score. Dit resulteerde in het feit dat alle teams van S.V.Blijham door zijn naar het NK. Van alle categorieën gaan de beste 8 door. De Trainster van S.V.B Bluefire José Klooster kan tevreden terug kijken op een nu al geslaagd seizoen.

Verslag Streetdance wedstrijd Soneo Dronten
Tjonge jonge wat was het vroeg opstaan, maar iedereen was om 7.30 uur aanwezig in de sporthal. De make-up en de kleding werden (aan)gedaan en om stipt 9.00 uur waren we klaar en konden we vertrekken naar Dronten.
SVB Bluefire 1 (6-9 jaar) mochten het spits afbijten en lieten een mooie dans zien. Iedereen was laaiend enthousiast. SVB Bluefire 2 mocht niet veel later hun leger act vertonen ook dit leverde weer kippenvelmomenten op.
Na lang wachten was daar dan eindelijk de prijsuitreiking. Rosan, Eva, Linda, Janita, Inez en Dian stonden gespannen te wachten en hoorden ineens dat op de 3eplaats waren geëindigd (met een puntental van 27,2). De beker was binnen. Goed gedaan meiden!

SVB Bluefire 2 was aan de beurt en dansten met hun grote groep (13) de sterren van de hemel, helaas voor hun geen podium plek ze werden 5e(26,8 punten).

Na de pauze was SVB Bluefire 3 (14-17 jaar) aan de beurt. Een leuke en verrassende nonnenact. De zaal vond het geweldig. Ze transformeerden van oude nonnen naar jonge sexy nonnen. Uiteindelijk heeft hun dit een 5eplek opgeleverd (27,4 punten).
Het was weer een lange maar toch mooie dag. Als laatste wil ik nog wel even complimenten maken aan Frea Nomden, Gerda Bleeker en Gerda Ploeger. Tijdens de eerste voorronde was de kleding al prachtig maar na wat aanpassingen zag het er nu helemaal top uit. Super dames !!
De laatste voorronde voor het NK is in Arnhem en deze wordt gehouden op zondag 5 juni. Ook hier zullen wij met alle 3 de groepen aan meedoen. Er is een finaleklassement en zoals ik het nu kan zien, staat: SVB Bluefire 1: plek 3 (dus door naar de finale), SVB Bluefire 2: plek 7 (net buiten de finale) en SVB Bluefire 3: plek 6 (net buiten de finale).
Alle groepen moeten dus nog even de puntjes op de i zetten om door te kunnen naar de finale, want in de 3evoorronde zullen ook weer andere teams deelnemen dan de vorige 2 wedstrijden en als deze meer punten scoren dan onze groepen dan zijn wij niet door.
Meiden en jongens nog even 5 weken oefenen en dan gaan we nog 1 keer knallen.

Bianca Poortman

Voorronde Soneo
Eindelijk was het dan zover na flink oefenen mochten jullie je dans opvoeren in een echt Theater voor een groot publiek. Dit was voor iedereen een enorme ervaring. De reacties waren dan ook ik zag helemaal niemand in het publiek ,dit was een zwart gat, wat veel rook etc.

Voor de 1ste groep was het helemaal spannend, zij hebben zondag ochtend om 9.00 uur de dans nog moeten aanpassen ivm ziekte van Linda. Ook Inez en Rosan waren ziek maar wisten het op paracetamols toch te redden. De dans ging dan ook niet vlekkeloos maar wij zijn super trots op jullie. Achteraf hadden wij protest moeten aantekenen aangezien ze te laat het podium op werden gestuurd door de organisatie waardoor hun muziek al was begonnen en zij niet gereed stonden. We leren dus allemaal. In het juryrapport stond dan ook rommelig begin (dit was niet te wijten aan de kinderen)
Goed gedaan meiden.

Streetdance2 Het Leger:
Ik kan alleen maar zeggen goed gedaan. Ook hier was een zieke Merel Koning, maar ook zij wist de dans vol te houden (lang leve de paracetamol)

Streetdance 3 Sister Act:
Ook hier was de organisatie niet helemaal bij de les en werden ook zij te laat het podium opgestuurd. Gelukkig waren wij nu wel bij de les en konden de meiden na protest hun dans nog een keer laten zien en nu ging het wel naar behoren. Ook jullie kunnen trots zijn op jezelf. Helaas werden jullie 5e maar met een minimaal verschil op de 4e plek.

José heeft van alle dansen een juryrapport gekregen en zij krijgt van haar coach Frans ook nog een mail waar ze dansen kan verbeteren en waar ze op moet letten.

De volgende wedstrijd is Maandag 25 April (paasmaandag) in Dronten
3e wedstrijd is zondag 5 juni (hemelvaartweekend) in Arnhem
Bianca Poortman

Dans Spirit 2011 S.V.Blijham groot succes

70 jongens en meisjes in de leeftijd van 7 tm 18 jaar hebben zich zaterdag 8 januari van hun beste kant laten zien tijdens Dance Spirit 2011. Er werden demonstraties gegeven door S.V.O Zuidbroek zij deden onder leiding van Krista Lingbeek een hip hop dans, door team Anne Delis werd een sportaerobic demo gegeven onder leiding van Patti Sanders en S.V.B Bluefire gaf 2 demonstraties Showdance dit onder leiding van José Klooster. Na de demonstraties kon men deelnemen aan de diverse workshops met als klap op de vuurpijl een demo en workshop Breakdance. Al met al was deze 2e editie een groot succes wat perspectief bied voor volgend jaar.

klikhiervoor de foto's.