Een aantal zaken die u moet weten;

• Een turnster gaat na enige tijd (ca. 6-12 maanden) deelnemen aan KNGU wedstrijden.
  • Tijdens de KNGU wedstrijden draagt de turnster het wedstrijdclubpakje. Kosten ca € 70, - te bestellen bij José Klooster, trainster
  • Door de vereniging wordt een trainingpak/trainingsjas beschikbaar gesteld. Deze wordt alleen gedragen tijdens wedstrijden en evenementen van SV Blijham. Deze kleding wordt aan het eind van het seizoen weer ingeleverd en gezamenlijk gewassen. Dus niet zelf wassen ivm kleurverschil.
  • Per wedstrijd wordt er inschrijfgeldgeld betaald ca. € 10,- per wedstrijd. (Ca. 3-5 wedstrijden per jaar).
  • Voor de KNGU wedstrijden moet de vereniging een aantal juryleden leveren, afhankelijk van het aantal deelnemers. (Geen juryleden - geen wedstrijden) Bij SV Blijham betalen de turnsters €20,- jurygeld per jaar. Dit geld wordt verdeeld over de juryleden die zich vrijwillig inzetten voor onze vereniging. Indien een ouder van een turnster jurylid is wordt dit bedrag niet in rekening gebracht.
  • Bij de KNGU wedstrijden wordt er vanaf 2019 €2,- entree gevraagd, kinderen onder de 12 jaar zijn gratis.

Van ouders wordt verwacht dat ze één of meerdere taken uit onderstaand lijstje op zich nemen.

• helpen opbouwen van de toestellen voor de training.
  • helpen opruimen van de toestellen na de training.
  • Een juryopleiding volgen. (Deze cursus is gratis)
  • Helpen organiseren van wedstrijden - wedstrijdcommissie
  • Helpen tijdens een wedstrijd georganiseerd door onze vereniging.

- vrijwilligers voorzien van koffie/thee/broodjes ed.
                    - cijfers invoeren.
                    - toestellen klaarzetten/opruimen - toestelcommissie.

• Trainingspakken/trainingsjasjes van de vereniging innemen en wassen.

Zie onderstaande link als je interesse heb in het volgen van de jurycursus.
Voorgeschreven oefenstof is te vinden op: wedstrijdzaken.kngu.nl/wedstrijdzaken/turnen-dames/wedstrijdzaken/voorgeschreven-oefenstof

Programma's van wedstrijden zijn te vinden op: noord.kngu.nl/nl/Wedstrijden/agenda.aspx