Grote clubactie
In september was er de grote clubactie. Een groot aantal leden hebben flink hun best gedaan om loten te verkopen. We hebben meer dan 500 loten verkocht. De beste lotenverkopers konden een cadeaubon verdienen. Milou Weeke, Elyne Everts en Sharina Guikema hebben de meeste loten verkocht. Sharina was de absolute winnaar. Zij heeft maar liefst 63 loten verkocht. Alle lotenverkopers en lotenkopers enorm bedankt. Mede door jullie is deze actie een succes geworden.

Sinterklaasfeest
Woensdagmiddag 1 december is Sinterklaas samen met 2 Pieten bij ons op bezoek geweest. Juf Frea en juf Antje hadden een parcours met spelletjes gemaakt. Samen met 42 kinderen hebben de Pieten zich in het zweet gewerkt. Sinterklaas kon helaas niet meedoen, gaat niet zo makkelijk met zo'n jurk en bovendien is hij natuurlijk ook al oud. Stel je voor dat ie valt, hoe moet het dan verder. Nee, Sinterklaas liep langs alle onderdelen, praatte met de kinderen en was heel erg onder de indruk over de kunsten die de kinderen vertoonden.
Nadat alle onderdelen van het parcours waren volbracht, kregen alle kinderen een Pietendiploma, ook een cadautje mocht natuurlijk niet ontbreken. Na ongeveer een uur gingen Sinterklaas en de Pieten er weer vandoor, met de belofte dat ze volgend jaar weer terug komen.
Het was een gezellige middag! Iedereen die heeft meegeholpen, bedankt!
klik hier voor de foto's

1ste Blijhamster Kampioenschap Hoogspringen met trampoline
Woensdag 27 oktober was het dan eindelijk zover de basisschool kinderen uit Blijham en omstreken streden om deze felbegeerde titel.

50 kinderen hadden zich aangemeld en konden niet alleen hoogspringen maar ook konden ze recreatief springen op de grote trampoline en op de tumblingbaan.

De kinderen waren verdeeld in 4 groepen en des te ouder de kinderen werden des te fanatieker werden ze ook. Spannend vonden ze het, want het verhoogd vlak waar ze op moesten springen ging natuurlijk steeds hoger. Na een leuke ochtend vol spanning en plezier waren de winnaars bekend.

Onderstaande kinderen mogen zich een heel jaar Kampioen van Blijham noemen.

Groep 1/2 gemengd Lotte Kuiper 105 cm
Groep 3/4 meisjes Ruth van Dommelen 165 cm
Groep 3/4 jongens Ivar Bruins 183 cm
Groep 5/6meisjes Dian Poortman 205 cm
Groep 5/6jongens Jarno Franken 207 cm
Groep 7/8meisjes Anneloes Wonink 234 cm
Groep 7/8jongens Marc Smit 236 cm

Volgend jaar in de herfstvakantie kunnen bovenstaande deelnemers hun titel komen verdedigen.

Klik hier voor de 1e foto's en klik hier voor meer foto's

Onderlinge springwedstrijden d.d. 9-10-10
Op zaterdag 9 oktober organiseerde SV Blijham samen met SVI (Bellingwolde) en SVW (Wedde) een gemeentelijke groepsspringwedstrijd in sporthal de Stelling in Blijham.
De wedstrijd was voor alle gymnastiek leden vanaf meisjes 1 en jongens 1.
Er werden 3 onderdelen aangeboden nl. minitramp, minitramp met kast en lange mat. Er werd in groepen gesprongen en je werd als groep beoordeeld door de jury. De jury lette op de uitvoering van de sprongen en of alle deelnemers van een groepje dezelfde sprongen uitvoerde.
Voor SV Blijham deden 5 groepen mee.

In de categorie 6-8 jaar werd het groepje met Floris Mekkering, Bart Schipper en Jesper Korte 1e. Anouk Johannes, Chantal Hamminga, Myra Rinne en Larissa Nieman werden 2e in deze categorie.
Bij 8-10 jaar werd het groepje van Ilse Johannes, Inez Dekker, Geline Verweij, Dian Poortman, Malou Mekkering en Merle Rinne 1e.
De 1e prijs was er ook voor Sharina Guikema, Cheyen Wolf, Anneloes Wonink en Yvet Smith in de categorie 10-12 jaar.
Bij 12 jaar en ouder werden Mariske Kor, Esther Gerringa, Jalien Nomden en Manon Ploeger 2e.

Hieronder de uitslagen en punten.
6-8 jaar 8-10 jaar
1e SVB

23.44 punten 1e SVB 24.54 punten
2e SVB

23.41 punten 2e SVI 24.24 punten
3e SVW 22.86 punten 3e SVI

23.10 punten
4e SVI 21.89 punten

10-12 jaar 12 jaar en ouder
1e SVB 27.12 punten 1e SVW 27.82 punten
2e SVW

22.40 punten 2e SVB 26.88 punten
3e SVI 21.69 punten 3e SVI 26.34 punten
4e SVI 25.23 punten.

Het was een leuke en gezellige

middag met goede prestaties van SV Blijham.
Jongens en meiden Van harte gefeliciteerd met jullie medaille.
Juf Antje, juf Natasja en jury bedankt dat jullie dit weer mogelijk hebben gemaakt.!
klik hier voor de foto's.

Wederom juniorassistenten geslaagd bij SV Blijham!!!

Deze keer zijn het 2 jongens. Thijs Bolmer en Wouter Boersma zijn geslaagd voor de cursus juniorassistent niveau 1 van de KNGU onder begeleiding van juf Natasja Hilverts. Op 8 oktober hebben zij hun diploma en een cadeautje van de vereniging uit handen van juf Natasja en voorzitter Bianca Poortman ontvangen.
Jongens super gedaan, van harte gefeliciteerd!!!

45-jarig jubileum 26 en 27 juni groot succes!
klik hier voor de 1e foto's,
klik hier voor het vervolg en
klik hier voor nog meer foto's

Springmiddag d.d. 19-05-2010

In het kader van de sportweek had SV Blijham een springmiddag voor de jeugd georganiseerd. Dit was een groot succes, de opkomst was groot. En aan de gezichten van de kinderen te zien, hebben ze genoten! klik hier voor meer foto's

Your Turn

SV Blijham heeft er weer juniorassistenten bij!!! Wederom zijn er 4 meiden geslaagd voor de cursus juniorassistent niveau 1 van de KNGU. Yvet Smith, Cheyen Wolf, Judith Dekker en Anneloes Wonink zijn voor deze cursus geslaagd en hebben tijdens de clubkampioenschappen op 24 maart hun diploma en een cadeautje van de vereniging ontvangen.

Clubkampioenschappen
Afgelopen woensdag 24 maart waren de clubkampioenschappen recreatief. De opkomst was goed en het was een gezellige en sportieve middag.
De uitslagen en foto's volgen nog, maar als u hier klikt, ziet u al een aantal foto's.